Terug naar home

Zoekmachine adverteren

Succesvol zoekmachine adverteren? Ontdek onze bewezen aanpak

Heb jij een webwinkel? Dan moet je absoluut de mogelijkheid van zoekmachine adverteren eens overwegen! Iedereen kent het wel, op het moment dat je iets wilt gaan kopen, is het eerste wat je vaak doet het product invoeren in een zoekmachine. Op die manier zoek je bedrijven die verkopen waar jij naar op zoek bent. Je krijgt vervolgens over het algemeen een heel aantal pagina’s met zoekresultaten, bestaande uit organische en betaalde links. Je hebt het bij Google vast wel eens zien staan, een link met daaronder de afkorting Adv., voor advertentie. Dit is het resultaat van zoekmachine adverteren. Het grote voordeel hiervan is dat je dus bij de bovenste links komt te staan die getoond worden en dat is van groot belang. Mensen klikken immers enkel op de eerste links die zij te zien krijgen, er zijn maar weinigen die helemaal naar beneden scrollen en al helemaal weinigen klikken door naar de volgende pagina’s. Wil jij zoveel mogelijk potentiële klanten zien te bereiken, en welke ondernemer wil dat nu niet, dan is het dus van belang dat je bovenaan in de resultaten terecht komt. Dit kun je op een organische manier voor elkaar zien te krijgen, of je kunt kiezen voor zoekmachine adverteren. Of je combineert deze beide, dat is uiteraard ook een optie.

Let hierop bij zoekmachine adverteren

Lijkt het jou ook nuttig om aan de slag te gaan met zoekmachine adverteren, omdat je graag meer omzet online wilt realiseren? Dan moet je niet meteen nu beginnen met het plaatsen van een advertentie, maar eerst eens wat meer informatie over het onderwerp opdoen. Pak je het namelijk niet op de juiste manier aan, dan maak je onnodig veel kosten en behaal je niet de gewenste resultaten. Wat moet je weten voordat je aan de slag gaat? In de eerste plaats dat het bij zoekmachine adverteren belangrijk is om na te denken over zoekwoorden waarbij jij jouw advertentie getoond wilt zien. Kies dit liever niet te breed, maar kies de woorden zodanig, dat je die mensen bereikt die echt gericht op zoek zijn naar een product dat jij verkoopt. Op die manier zorg je ervoor dat je mensen weet te bereiken die ook echt van plan zijn een aankoop te doen. Zorg er vervolgens voor dat de teksten die jij in jouw advertenties gebruikt passen bij wat mensen zoeken. Sluit de tekst niet aan bij hun verwachtingen, dan zullen zij niet snel geneigd zijn om op de link van jouw website te klikken. De laatste stap naar succesvol zoekmachine adverteren is het zorgen voor een goede website en vooral goede landingspagina’s. Klikken mensen op jouw link, dan moeten ze natuurlijk ook overtuigd raken door jouw website en professionaliteit. Alleen op die manier kun je van zoekers ook echt kopers maken.

Professionals van Team Nijhuis inschakelen

Er komt dus nog wel wat kijken bij succesvol zoekmachine adverteren en het kan zijn dat je bij bovenstaande de moed al in de schoenen zakt. Weet dan dat je hiervoor uitstekende professionals in kunt schakelen, die ervoor kunnen zorgen dat het zoekmachine adverteren zeker effectief en succesvol zal verlopen. De professionals van Team Nijhuis kunnen hier bijvoorbeeld voor zorgen. Zij kunnen jou op vele fronten van digitale marketing bijstaan, zoals:

  • zoekmachine optimalisatie
  • ontwerpen van een passende huisstijl
  • uitvoeren van webanalyses
  • Lees meer…
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn