Terug naar home

Incasso

Het laten inschakelen van een incassobureau is nooit een ideale situatie, maar wij beseffen als geen ander dat het soms gewoonweg nodig is. Soms betaalt een klant niet, of zijn er andere situaties waar u geen grip op heeft. Het is dan wel zo fijn dat een incassobureau dit afhandelt, en u niet zelf erachter aan hoeft. Ook behoudt u zo de relatie met uw klant en weet u zeker dat de juiste stappen worden ondernomen. Incassobureau Credifin Nederland heeft ruim 10 jaar ervaring met het uitvoeren en innen van incasso’s en weet precies wat er nodig is in iedere situatie, dus ook bij uw incasso. Neem snel contact of lees meer over onze innovatieve incasso methodes.

Uw incasso af laten handelen door een incassobureau

Tegenwoordig is het steeds gemakkelijker om uw klant te bereiken. U heeft email, post, telefoonnummers en noem het maar op. Maar toch is het voor een klant heel goed mogelijk om u te ontwijken, zelfs als u al deze contactmogelijkheden heeft. Dit is waar Incassobureau Credifin Nederland om de hoek komt kijken. Wij werken met diverse innovatieve methoden om uw incasso te innen. Dat kan betekenen een laatste aanmaning versturen, een creditcheck of huisbezoek uitvoeren of zelfs een gerechtelijke procedure starten. Bij Credifin Nederland is van alles mogelijk. Onze eerste stap is bijna altijd om uw debiteur een laatste aanmaning te sturen. Dit doen wij zodat we zeker weten dat u de debiteur volgens de huidige richtlijnen heeft aangeschreven en zodat u een stevige juridische basis heeft voor als u die later misschien nodig heeft. Die aanmaning doen wij uit uw naam en op briefpapier van Credifin Nederland, zodat het ook gelijk duidelijk is dat u een incassobureau heeft ingeschakeld. Wordt er niet gereageerd op deze laatste aanmaning, dan gaan wij verder aan de slag om uw incasso te innen. Dit doen wij op basis van een uniek No-Cure-No-Pay incasso beleid. Dat betekent dat als u ons inschakelt om uw incasso te innen en wij daar niet in slagen, dan hoeft u niet te betalen. Als wij er wel in slagen om uw incasso te innen dan betaalt de debiteur de incassokosten, dat is ons uitgangspunt.

Contact leggen is de sleutel bij een achterstallige incassso

Nadat de laatste aanmaning is verstuurd en de debiteur niet heeft gereageerd, is het voor ons taak om zo snel mogelijk in contact te komen met de debiteur. De ervaring leert dat er vaak allerlei zaken op de achtergrond meespelen die mede veroorzaken dat een debiteur niet kan betalen. Wij zoeken contact met de klant op diverse manieren, waarbij we proberen ook direct een betaalmogelijkheid aan te bieden. Een van onze unieke methodes is het versturen van aangetekende email, waarbij de debiteur ook direct een iDeal betaalmogelijkheid krijgt aangeboden. Met een aangetekende email kan worden bewezen dat de mail verstuurd is en het is vooral een uitstekende waarschuwing. Met een aangetekende email laat u duidelijk zien dat u een incassobureau heeft ingeschakeld en dat het nu tijd is om te betalen. Naast aangetekende email gebruiken wij ook andere middelen, zoals een sms met iDeal betaalmogelijkheid, whatsapp, voice-dailing of zelfs social media. Geen enkel communicatiekanaal laten wij onbenut, want de ervaring leert dat op het moment dat we contact hebben met de debiteur de betaling snel volgt. Door contact te leggen met de debiteur komen we namelijk achter de reden dat hij niet kan of wil betalen, waarna we samen deze situatie kunnen gaan oplossen. Dat kan door middel van een betalingsregeling, of een andere oplossing. Maar vaak is alleen al contact leggen genoeg en heeft u snel het geld op uw rekening staan!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn